Zasada działania |
Odpowietrzanie może wydawać się banalną i mało znaczącą czynnością. W rzeczywistości dokładne odpowietrzenie układu hamulcowego wcle nie jest łatwe...o ile nie stosuje się odpowietrzników Stahlbus.
Zawór kulkowy gwarantuje przepływ płynu w jednym kierunku. Nie ma potrzeby ciągłego otwierania i zamykania odpowietrznika tak jak to trzeba robić w przypadku zwykłych odpowietrzników. Uszczelka O-ring umieszczona za gwintem odpowietrznika nie pozwala na przedostawanie się "lewego" powietrza przez gwint odpowietrznika. W przypadku zwykłych odpowietrzników jest to nagminne i nigdy nie ma pewności, czy wypływające wraz z płynem pęcherzyki powietrza pochodzą z głębi układu czy dostały się poprzez gwint. Nie jest też możliwe całkowite pozbycie się tych pęcherzyków. Dodatkową zaletą zachowania szczelności układu jest wyeliminowanie wszelkich wycieków płynu, który z łatwością niszczy każdą powłokę lakierniczą.
Odpowietrznik Stahlbus umożliwia także łatwe napełnienie pustego układu płynem hamulcowym. Jest to konieczne np. po wymianie przewodów hamulcowych na przewody w oplocie HEL. Aby zalać system należy bardziej odkręcić odpowietrznik (2 pełne obroty). Dzięki temu zawór kulkowy pozostaje otwarty. Uszczelka O-ring nadal uszczelnia układ. W celu napełnienia układu najlepiej użyć pompki podciśnieniowej (dostępna w naszym sklepie). Można obejść się bez niej, ale zdecydowanie ułatwia i skraca całą procedurę. Po napełnieniu wystarczy dokręcić odpowietrznik (1,5 obrotu) i rozpocząć odpowietrzanie. Zalety systemu Stahlbus są oczywiste: Czystość: dzięki szczelności podczas procesu napełniania i odpowietrzania Szybkość i łatwość obsługi: dzięki zaworowi kulkowemu zapewniającemu przepływ płynu w jenym kierunku całą operację można wykonać szybciej i bez niczyjej pomocy. Bezpieczeństwo: doskonałe odpowietrzenie = maksymalna wydajność układu hamulcowego.
|
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|